Jak koronawirus zmienia rynek medyczny
Niezależnie, czy chodzi o pandemie, czy o kataklizmy o zasięgu ogólnokrajowym lub globalnym, sytuacje tego typu, zawsze zmuszają ludzi do zmiany zachowań i przyzwyczajeń. Konieczna jest również rezygnacja z dotychczasowych form działania i znalezienia innych, równie skutecznych i efektywnych.
Jak koronawirus wpłynął na służbę zdrowia, która jak wiadomo, zaangażowana jest bezpośrednio w pomoc i ratowanie życia ludzkiego? Czy pandemia ograniczyła działania lekarzy, a jeśli tak, to którzy z nich, zmuszeni zostali do tymczasowego zamknięcia swoich praktyk?
Konsultacje medyczne online
Z powodu pandemii koronawirusa, wiele firm zostało zmuszonych do zamknięcia swojej działalności, a inne funkcjonują w bardzo ograniczonym zakresie. Wydaje się jednak, że nie powinno to dotyczyć służby zdrowia. W końcu to lekarze są tymi, którzy w obecnej sytuacji, stoją na pierwszej linii frontu. Nie sposób więc wyobrazić sobie, by można było zamknąć szpitale, przychodnie, kliniki i inne ośrodki zdrowia. A jednak. Pośród wielu specjalizacji medycznych, są takie, których przedstawiciele, musieli na jakiś czas, zamknąć swoje gabinety. Kto został na polu bitwy?
Specjalności medyczne, dostępne online w okresie pandemii koronawirusa
Lekarzy wciąż intensywnie pracujących i służących pomocą chorym, jest wielu. Wizyta na odległość, według Narodowego Funduszu Zdrowia, wskazana jest przede wszystkim w przypadku pacjentów, którzy pozostają pod stałą opieką swoich lekarzy. Mowa tu o osobach, które korzystają z poradni kardiologicznych, neurologicznych i onkologicznych.
Poza tym, w ramach teleporady, możesz skorzystać z pomocy dermatologa, psychiatry, psychologa, laryngologa, internisty, seksuologa, położnej, pielęgniarki, endokrynologa, czy diabetologa.
Ten sposób świadczenia usług medycznych, niestety nie jest wystarczający dla lekarzy, których pomoc wymaga działań fizycznych. Tak jest w przypadku chirurgów, czy lekarzy pracujących w klinikach medycyny estetycznej.
Konsultacje medyczne online – zalety
Lekarze, którzy mogą pomóc pacjentom i nie potrzebują do tego bezpośredniego kontaktu, przez cały czas udzielają telefonicznych konsultacji i porad. Dzięki możliwości wystawiania e-recept i e-zwolnień, nie ma konieczności odbywania spotkań w gabinecie. Nie tylko ogranicza to możliwość zarażenia się, ale też pomaga bardziej zaangażować pacjentów w proces leczenia.
Koronawirus u wielu osób wzmaga czujność, a już na pewno, mobilizuje do baczniejszego przyglądania się objawom, gdy takowe się pojawią. Lekarz po drugiej stronie słuchawki, potrzebuje bardzo szczegółowych informacji, by określić, czy nie jest konieczna bezpośrednia interwencja w gabinecie lub w szpitalu. Poza tym, konieczność pozostawania w domu, korzystnie wpływa na szybszy powrót do zdrowi i wzmocnienie układu odpornościowego.