Centrum medyczne – Warszawa

Tele-Porady + e-recepty + e-zwolnienia: Internista | Psychiatra | Seksuolog | Ginekolog | Laryngolog | Dermatolog | Endokrynolog | Diabetolog

Są wolne terminy do ENDOKRYNOLOGA - Zadzwoń!

LOGOPEDA DZIECIĘCY - ZAPRASZAMY

PSYCHOTERAPEUTA - Zapraszamy

Punkt Pobrań: otwarte co ŚRODĘ od 8:00 do 11:00 - Z A P R A S Z A M Y!

Nasz PSYCHIATRA: wysokie kompetencje i empatia względem Pacjenta. Zapytaj o wolny termin.

USG 3D/4D u GINEKOLOGA. Poznaj swoje Maleństwo zanim ono pozna Ciebie.

Odwiedź nas
ul. Patriotów 207 (1 piętro)
04-858 Warszawa
Umów się na wizytę
+48 508 904 736
+48 508 904 836
Zapraszamy w godzinach
Pn, Wt, Cz, Pt | 10.00 - 20.00
Śr | 08:00 - 20:00
Zanim przyjdziesz - ZADZWOŃ
karmienie piersią dietetyk wawer

Jaka dieta w okresie karmienia piersią? Dietetyk radzi.

Każdy dietetyk wie, że pokarm matki to jeden z największych cudów świata. Dostosowuje się do potrzeb dziecka zmieniając swój skład w zależności od pory dnia, fazy karmienia i wieku maluszka!

Karmienie piersią to idealny sposób dostarczania dziecku pożywienia. Dbaj o swoją dietę, by cieszyć się tym cudownym okresem jak najdłużej.

Pamiętaj : Twoja zdrowa, dobrze zbilansowana dieta:

  • zapewni dziecku pełnowartościowy pokarm
  • pomoże ci ustabilizować i utrzymać laktację
  • zbada o twoje zdrowie i dobre samopoczucie

Dieta kobiety karmiącej powinna być: lekko strawna, uregulowana i urozmaicona.

Talerz karmiącej mamy

Kalorie – w czasie laktacji potrzebujesz około 500kcal więcej niż przed ciążą, a zatem przede wszystkim jakość a nie ilość twojego pożywienia powinna ulec zmianie.


Białko – zapotrzebowanie na białko w czasie karmienia znacząco wzrasta (potrzebujesz go teraz jeszcze więcej niż w czasie ciąży). To ważny składnik budulcowy, niezbędny do wzrostu twojego dziecka. Najlepszym źródłem pełnowartościowego białka są jaja, ryby, mięso kurczaka, indyka i królika oraz chudy biały ser, jogurt naturalny, kefir oraz maślanka.
Nie zapominaj także o białku roślinnym zawartym w ziarnach soi, soczewicy, fasoli, grochu, ciecierzycy, orzechach i ziarnach zbóż.


Tłuszcz – spożywany przez ciebie tłuszcz przenika do mleka, dlatego zwracaj uwagę na to, by był to zdrowy rodzaj tłuszczu – znajdziesz go w rybach, orzechach, ziarnach zbóż oraz olejach.


Węglowodany – młoda mama potrzebuje szczególnie dużo energii, czyli węglowodanów. Zalecane są zwłaszcza tzw. węglowodany złożone – obecne w pełnoziarnistym pieczywie, naturalnym ryżu, kaszy gryczanej, płatkach owsianych i innych produktach zbożowych.

Witaminy i składniki mineralne– zawartość witamin w mleku w dużym stopniu zależy od stanu zapasów w twoim organizmie. W okresie laktacji wzrasta szczególnie zapotrzebowanie na:
Wapń – jedz produkty bogate w ten pierwiastek: ser żółty , ser twarogowy lub mleko
Żelazo – jedz chude czerwone mięso, szpinak, natkę pietruszki, buraki, kaszę jaglaną
Witaminę C – jedz ziemniaki, owoce kiwi, czerwoną paprykę oraz inne kolorowe warzywa i owoce
Witaminę B – jedz zielone warzywa


Płyny – pij co najmniej 1,5litra płynów dziennie w tym niegazowaną wodę, kompoty owocowe, świeże soki, słabe i ziołowe herbatki np. wspomagające laktację

Zakazane: Bezwzględnie przeciwwskazane w okresie karmienia piersią są nikotyna i narkotyki!. Unikaj także mocnej kawy, mocnej herbaty i alkoholu, gdyż etanol i kofeina przenikają do mleka.

Dieta przeciwko alergii?

Stosowanie diety eliminacyjnej „na wszelki wypadek” nie ma sensu. Wykluczenie z diety białka jaja kurzego, białka mleka krowiego i wszystkich innych potencjalnie alergizujących produktów naraża kobietę na niedobór ważnych składników odżywczych oraz na niepotrzebny stres! Nie każda kobieta musi stosować dietę eliminacyjną. Potrzeba taka zachodzi tylko w przypadku dzieci, które mają rodziców alergików lub, gdy u twojego maluszka pojawią się objawy nietolerancji pokarmowej. Według najnowszych badań alergia pokarmowa dotyka 0,5%-1,7% niemowląt karmionych piersią.

Co zrobić, gdy dotyczy to Ciebie? Na początek wyklucz ze swojej diety produkty potencjalnie alergizujące:

  • mięso cielęce, wołowe, ryby
  • mleko krowie
  • owoce: cytrusy, poziomki, truskawki
  • jaja
  • zboża glutenowe: pszenica, żyto, jęczmień, owies

Dietetyk – Wawer

Autorką powyższego wpisu jest Urszula Grzywacz – dietetyk, elektropunkturzysta. W 2006 roku ukończyła Wydział Nauki o Zdrowiu o specjalności Dietetyka przy Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Zajmuje się poradnictwem żywieniowym, układaniem indywidualnych programów dietetycznych, edukacją prozdrowotną oraz diagnostyką i leczeniem nietolerancji pokarmowej. Może poszczycić się sukcesami setek swoich pacjentów, którym zapewnia nie tylko pomoc merytoryczną , ale przede wszystkim praktyczne wsparcie każdego dnia. Udziela wywiadów dla telewizji oraz jest autorką artykułów w gazetach i na portalach internetowych. Prowadzi wykłady oraz warsztaty żywieniowe dla różnych grup wiekowych.


W swojej pracy prezentuje holistyczne podejście do pacjenta pamiętając, że każdy problem zdrowotny ma swoją przyczynę i bez jej eliminacji nie sposób osiągnąć trwałej poprawy. Wykorzystuje metodę elektropunktury do testowania obciążeń organizmu, poszukując przyczyn alergii, nietolerancji pokarmowych, nadwagi i innych powszechnych dolegliwości. Prowadzi programy detoksykujące organizm z wykorzystaniem diety, biorezonansu oraz suplementów.

+48 508 904 736